Tecar Terapi Gymna Care 300

Tecar Terapi Gymna Care 300

tecar terapi

Gymna Care 300 TECAR Terapi Cihazı

Tecar terapi cihazı, terapinin kişiye özel bir tedavi için spesifik hasta ihtiyaçlarına mükemmel bir şekilde uyum sağlamasına izin verir.

Bir yaralanmanın akut aşamasında, atermik koşullarda çalışmak çok önemlidir. Geleneksel TECAR tedavisinin dozu, tedaviyi etkisiz ve anlamsız kılacak kadar azaltılmalıdır.

Gymna Care 300, büyük bir sıcaklık artışı olmadan yüksek güçte çalışma yeteneğine sahip olduğu için geleneksel TECAR terapisinden farklıdır. Geleneksel diatermiye benzer şekilde, cihaz darbeli modda çalışabilir ve vücuda kısa duraklama sırasında çıktının ürettiği ısıyı dağıtması için zaman verir.

Daha fazla esneklik sağlamak ve bu nedenle hasta için mümkün olan en iyi tedaviyi bulmak için üç farklı nabız duraklama oranı seçilebilir.

TECAR tedavisi, bir kombine kontak diatermi ve elektroterapi şeklidir. Biyolojik dokuya elektromanyetik enerji uygulayan tıbbi bir uygulamadır. Uygulanan elektromanyetik frekans, radyofrekans spektrumundan kaynaklanır. Elektroterapiden farklı olarak kas kasılmasını tetiklemez. Terapötik dalga boyu spektrumu 300 KHz ila 1.2 MHz arasındadır.

Yüksek frekanslı akımın yolu ve oluşturulan elektromanyetik alan, elektrotların konumu ve hastanın vücut kompozisyonu ile belirlenir. Oluşturulan, kapasitif veya dirençli elektromanyetik alan, ısı üretir ve hedeflenen, yönetimi kolay terapötik uygulamalara izin verir. Isı kaynaklı vazodilatasyon, iltihaplı bölgenin drenajı ve onarıcı hücrelerin akışı ile sonuçlanan madde alışverişini arttırır.

TECAR tedavisi ayrıca endorfin üretimini uyarması yoluyla ağrı giderici özelliklere de sahiptir. TECAR tedavisi, farklı dirençli dokuların biyo-uyarılması için yüksek frekanslı akımlar kullanır.

Birden fazla frekansta çalışmanın avantajı

İlk TECAR terapi cihazları yalnızca bir frekansta çalışıyordu, ancak daha düşük frekansların dokuda daha derin olduğu, yüksek frekansların ise daha yüzeysel bir seviyede çalıştığı yaygın olarak kabul ediliyor. Bu nedenle, her patolojinin yalnızca tek bir frekansta başarıyla tedavi edilemeyeceğini anlamak kolaydır.

Gymna Care 300, 300 kHz ve 1 MHz arasında değişen önceden ayarlanmış 5 çalışma frekansı arasından ve bu frekansların “otomatik tarama” modunda seçme esnekliği sunar.

Terapistler ister derin dokuda ister yüzeysel olarak tedavi etmek isterlerse, hastaya ve tedaviye en uygun olanı seçebilirler. Otomatik tarama modu ile tek bir tedavi sırasında iletilen enerjinin derinliğini ve dağılımını bile değiştirebilirler. Cihaz, dokunun tek frekansa alışmasını ve tedavinin etkisiz hale gelmesini önlediği için, özellikle TECAR tedavisi ile birden fazla tedavi durumunda yararlı olan mevcut her frekansa otomatik olarak geçecektir.

TECAR terimi, Kapasitif ve Dirençli Enerji Transferinin kısaltmasıdır. TECAR teknolojisinin ağrıyı azalttığı, lenfatik sistemdeki venöz drenajı uyardığı, hem kas hem de sırt ağrısını önemli ölçüde azalttığı için rehabilitasyon tedavilerinde kullanımı büyük önem taşımaktadır.

Genel olarak TECAR, burkulmalar, tendinit, bursit, osteoartiküler distraksiyonlar, kronik artraljiler, kontraktürler, incinmeler ve kas yırtılmaları, miyozit, eklem kapsüllerinin patolojileri, artritik süreçler, lumbago ve siyatik gibi rahatsızlıkların tedavisinde kullanılır. Terapi, her türlü spor yaralanmasını tedavi etmek için yaygın olarak yararlıdır.

TECAR yöntemi, organizmanın hastalıklı kısımlarında enerji transferi alanında teknolojik bir yeniliği temsil eder. Elektromanyetik dalgaları kullanan diğer tedavilerden (örneğin ultrason ve lazer), TECAR yöntemi, enerji iletiminin tipolojisi ile ayrılır. Aslında, TECAR tedavisi “dışarıdan” ısı indüksiyonuna değil, belirli elektrotların uygulanması yoluyla kas dokularımızda doğal olarak bulunan iyonik yüklerin uyarılmasına dayanır. Bu, doğal bir fizyolojik reaksiyonu hızlandıran sıcaklıkta bir artışa neden olan kan dolaşımını aktive eden hücresel düzeyde dokuların yoğun bir şekilde uyarılması sürecini içerir. Bu nedenle TECAR, dışarıdan elektrik iletimini kullanmaz, dolaşımı yeniden etkinleştirmek amacıyla organizmada hali hazırda bulunan elektrolitlerin hücresel düzeyde değiştirilmesini içerir. Bu nedenle süreç, önemli sayıda kas ve eklem hasarının restorasyonu için gerekli olan organizmanın doğal reaksiyonunu tetikleyen dokularda sıcaklıkta bir artışa neden olur. Bu, iki mekanizmanın kombinasyonu sayesinde olur: daha derin dokularda sıcaklık artışı ve hücre zarlarının enerji potansiyelinin artması.

Termal etkiler (doku ısınması) sayesinde, terapötik terapi genellikle manuel terapi veya pasif germe ile birleştirilir, burada lokal hipertermi nedeniyle daha geniş bir hareket aralığı ve daha hızlı kas gevşemesi elde edilirken izometrik kas kasılması etkiyi uyarır. bireysel kas liflerinin aktivasyonu üzerine. TECAR tedavisi, optimal bir sıcaklık hissi içerdiğinden ve yan etkilere neden olmadığı için mutlak sükunetle uygulanabileceğinden çok hoş bir tedavidir.
Bununla birlikte, tedavi, hamilelik sırasında kadınlar için, kalp pili olan kişiler için, ayrıca neoplastik hastalar ve sıcaklık algılama bozukluğu olan hastalar için kontrendike olarak kabul edilir.

TECAR tedavisinin faydalı etkileri çoğunlukla fizik tedavi, rehabilitasyon ve ağrı yönetiminde kullanılmaktadır:

• Morluklar ve burkulmalar
  • Ameliyat sonrası rehabilitasyon
  • Spor travmaları
  • Kas ve tendon bozuklukları
  • Nöropatiler
  • Yara dokusu
  • Omurga ve periferik eklem bozuklukları
  • Vasküler ve lenfatik sistem bozuklukları
  • Periferik sinir sisteminin ortopedik bozuklukları
  • Pelvik taban rehabilitasyonu
  • Akut ve kronik ağrı

Daha fazla bilgi için bizimle iletişim geçiniz.